lördag 18 juli 2009

Dagens träning 18/7.

Hej!

Den här dagen har hittills fördrivits med att träna.
På förmiddagen så drog jag till gymmet för att köra veckans sjätte och sista pass. Och idag stod ben på schemat.
Började med en lätt uppvärmning genom att gå 5 minuter i rask takt på ett löpband.
Sen provade jag på att köra lite knäböj, men insåg att jag är så fruktansvärt jävla stel så det är ingen övning för mig. Men eftersom jag har lagt in knäböj på mitt nya träningsschema som börjar på måndag så lär jag ju stå ut och lära mig den övningen. Samma sak med marklyft och bänkpress, jag hatar de jävla övningarna men jag kör dom bara för att dom är tydligen bra.

Efter knäböjen så körde jag en utav mina favoritövningar, benpress. Den gillar jag för att jag är hyfsat stark i den, men idag körde jag inte på max utan det fick bli tre set med tio reps på 160 kg. Kändes helt jävligt men det fick funka.

Sen blev det fram- och baksida lår. Ökade till 75 kg på framsida idag och det kändes sjukt skönt för så mycket har jag aldrig tagit innan. Baksida var jag på samma vikt som tidigare i veckan.

Därefter körde jag insida lår och utsida höft. Fick beröm av en instruktör för jag körde med så pass mycket vikt på utsida höft. Det var roligt.

Avslutade med att köra skiten ur mina vader med tre set på tio reps med 70 kg och ett set med tio reps på 60 kg.

Sen blev det att varva ner på löpbandet och stretcha.

Det var dagens träning, kanske roligt för er att läsa.

Sen åkte jag till Valbo och var på Löplabbet och köpte ett par springskor. Har ju kommit på att jag ska börja löpträna någon kväll i veckan.
Fick jätte bra hjälp och nu har jag ett par sköna skor som jag hade tänkt inviga imorgon med ett pass i elljusspåret.

Och nu har jag precis ätit en tallrik med kvarg, lite fil, russin, solroskärnor och Fun Light Honeymelon. Det är så fruktansvärt gott och det är väldigt nyttigt. Nästan inte något fett och en massa protein. Det blir inte bättre än så!

Resten av dagen ska jag ta det lugnt, kanske läsa någon bok eller se en film.

Får se om jag har något vettigt att säga ikväll annars hör ni väl av mig imorgon.

Puss och kram!

Inga kommentarer: