torsdag 27 augusti 2009

(Går-)Dagens Träning 26/8.

Hej!

Jag var för trött för att orka skriva här igår.
Så jag tar och skriver om gårdagens träning först sen återkommer jag med hur det har gått idag.

Nu kör vi!

Ja idag(igår) så skulle jag ju träna ben.
Kände mig inte riktigt motiverad att köra det, var mer sugen på att köra rygg. Men när jag stod och bytte om så gjorde de allt för ont i ryggen för att jag skulle orka träna den.

Som uppvärmning så cyklade jag 5 min på en motionscykel.

Började med att köra knäböj.
Startade lätt och jobbade mig uppåt.
Men jag kom bara upp till 80 kg. Gjorde ett försök på 90 kg men det vela inte min rygg.
Så då gick jag och stretchade den lite för att kunna fortsätta passet.

Sen var det dags för att köra benspark.
Hade bestämt mig för en ökning här idag. Så jag körde den på 90 kg.
Det var tungt som bara den men det var det värt.

Efter bensparken så körde jag liggande lårcurl.
Gick fint. Körde på mitt max här.

Efter den bestämde jag mig för att köra vadpress i smithen.
Jag känner mig ganska stark i vader så i den här kör jag max vad stången tål. Det är faktiskt ganska bra för självförtroendet att ha en sån övning.

Sen gick jag till benpressen. Gick bra. Jag orkade mer än vad jag brukar så då blev jag glad.

Passade på att köra vader i benpressen när jag ändå satt där.
Det är också en bra övning som är bra för självförtroendet eftersom jag kör med max i den. Det är bara lite jobbigt att hålla sig kvar i stolen men man får försöka så gått det går.

Sen var det dags för adductor och abductor. Det är insida lår och höften.
Här är jag också ganska stark. Kör båda på max på viktkassetten och på abductor så lägger jag på 20 kg till.

Därefter så traskade jag och körde sista vadövningen. Då körde jag vadpress i maskin.
Tog ut mig rejält här vilket var riktigt skönt!

Avslutade passet med att köra höftextensioner i maskin.
Det känns som att den här övningen tar en massa tid eftersom man kör ett ben i taget och jag brukar köra 20 reps per set.

Sen gick jag och stretchade benen.

På kvällen så hade jag fått för mig att köpa lite lösviktsgodis. Oj vilket misstag!
Det smakade inte alls så gott som jag hade tänkt mig. Och när det var slut så började jag må illa.
Sen fick jag jätte ångest att jag hade brutit mot dieten så då gick jag ut och tog en rejäl promenad på en timme.

/ Jens

Inga kommentarer: